برگزاری سمینار تخصصی با عنوان تهدیدها و آسیب ها در فضای سایبری

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۲۲۸۱ بازدید

مرکز امنیت سایبری و فناوری اقبال لاهوری با توجه به اهمیت دنیای مجازی در عصر حاضر و به مناسبت هفته نیروی انتظامی اقدام به برگزاری سمینار تخصصی با عنوان " تهدیدها و آسیب ها در فضای سایبری " نمود.
سرهنگ جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت آشنایی دانشجویان با امکانات و تهدیدهای فضای سایبری، عنوان کرد: فضای سایبری فضایی فراجغرافیایی و فراملی است که امکانات و آزادی‌های آن می‌تواند امنیت افراد و جوامع را تهدید کند.

 

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت اعمال محدودیت‌ها در این فضا به گونه‌ای نباشد که موجب از دست رفتن فرصت‌ها شود.

 

جهانشیری با اشاره به اقدامات امنیتی مناسب در هنگام نصب نرم‌افزارها، گفت: برخی از نرم‌افزارها ممکن است بدافزار باشند که این بدافزارها در قالب فایل‌های پیوست به سیستم کاربران نفوذ می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه این بدافزارها به احتمال زیاد جاسوسی هستند، اظهار کرد: این بدافزارها برای تبادل اطلاعات از روش کلیک دزدی استفاده می‌کنند و به این صورت می‌توانند تمام فعالیت کاربر بر اساس کلیک‌های صورت گرفته را به سرقت برده و به منبع ناشناسی ارسال کنند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه این بدافزارها از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده است و کاربران شبکه‌های اجتماعی مراقب باشند که این بدافزارها را دانلود و نصب نکنند.
 

 

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان به کاربران، توصیه کرد از دانلود و نصب برنامه‌های ناشناس در فضای وب، خودداری کنند همچنین نرم‌افزارهایی را که نمی‌شناسند برای دیگر کاربران به اشتراک نگذارند.
دکتر جاویدنیا بازپرس ویژه جرایم رایانه ای مشهد نیز با معرفی مزایا و معایب شبکه های مجازی به مصادیق قانونی جرایم رایانه ای پرداخته و با اشاره به نمونه هایی از پرونده های جاری آسیب های روانی، فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی را تشریح کرد.
 در انتهای سمینار به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اهدای لوح تقدیر و هدیه از سرگرد باغی زاده رئیس کلانتری نجفی مشهد تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 


 

(۰) دیدگاه