برگزاری جلسه «هم اندیشی و مشاوره دانشگاه و والدین دانشجو»

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۲۷۰۸ بازدید

حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری در 25 آبان ماه 1395، اقدام به برگزاری جلسه ای با موضوع «هم اندیشی و مشاوره دانشگاه و والدین دانشجو» با هدف آگاهی دادن به والدین دانشجویان ورودی جدید در راستای استفاده از راهکارهای کنترلی جهت هدایت تحصیلی دانشجوی خود نمود.

محورهای موضوعی این جلسه عبارت بودند از:

  • بررسی چالش های پیش روی والدین جهت کنترل و نظارت بر عملکرد دانشجو و هدایت تحصیلی
  • ارائه راهکارهای مؤثر جهت انگیزه مشارکت دانشجو در فعالیت های علمی، پژوهشی، صنعتی، فرهنگی و دانشجوئی
  • بررسی شیوه های بهبود تعامل دانشگاه و والدین در زمینه های مختلف
  • ارائه خط مشی­های  لازم در هر رشته تخصصی  جهت موفقیت دانشجو در زندگی شخصی و شغلی

 

جناب آقای دکتر نوعی (رئیس مؤسسه) با تأکید بر اهمیت کنترل و نظارت بر عملکرد دانشجو و هم چنین با مطرح کردن امکانات آموزشی، علمی و رفاهی مؤسسه اقبال لاهوری، عنوان کردند: متاسفانه از آنجایی که بسیاری از والدین خود را مجهز به ابزارهای کنترلی برای هدایت تحصیلی فرزندان خود نمی­دانند، پس از مدتی چند دانشجو از مسیر اصلی خود که همان علم آموزی و فراگرفتن اصول اخلاق کاری و تحصیلی می­باشد، خارج شده. و این یکی از معضلات مهم دانشگاه و والدین در حال حاضر است.

 

در ادامه جناب آقای عوامی، مدرس حوزه و دانشگاه و مشاورخانواده در موضوعات تربیت و هدایت فرزند، ایراد سخنرانی کردند. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد خانواده و دکتری افتخاری در رشته علوم تربیتی و روانشناسی از دانشگاه امام حسین (ع) می­باشند.

عوامی تشویق و تنبیه به­جا را به عنوان راهکاری مؤثر بر ایجاد انگیزش در دانشجو دانست و ایجاد تعامل هدفمند میان والدین و دانشجو را کلید حل مشکلات روحی و روانی دانشجو معرفی کرد. وی همچنین  تأکید کرد که موفقیت تحصیلی و شغلی دانشجو درگرو همکاری والدین و ارائه راهکارهای عملیاتی توسط آنهاست.

 

بعد از صحبت های جناب عوامی، سرکار خانم بازیانفر بر استمرار روند مشاوره میان دانشگاه، دانشجو و والدین تأکید کردند. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد می­ باشند. و در حال حاضر در واحد فرهنگی مؤسسه اقبال لاهوری وظیفه مشاوره و پیگیری جلسات پیرامون خانواده را برعهده دارند.

در انتهای مراسم با توجه به تعاملی بودن چنین جلساتی، پرس و پاسخ بین والدین و جناب آقای دکتر ثقه الاسلامی (معاون آموزشی مؤسسه) و جناب آقای دکتر نوعی در راستای جوابگویی به دغدغه­ های والدین دانشجویان، به عمل آمد.

 

 

 

(۰) دیدگاه