برگزاری سمینار آشنایی با مواد مخدر صنعتی و مضرات آن

چهار شنبه ۳ آذر ۱۳۹۵
۶۲۵۳ بازدید

سمینار آشنایی با مواد مخدر صنعتی و مضرات آن توسط واحد سلامت با حضور سرگرد عارف کمال، دانشجویان و مسئولین مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار گردید.

هدف از این برنامه آشنایی با علائم اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی و بیان تفاوت های آن در جهت آگاه سازی افراد به خصوص قشر دانشجویان بابت پرهیز از آنها عنوان گردید.

عارف کمال گفت: ماده مخدر، نامی عمومی برای انواع مختلفی از داروها و ترکیبات طبیعی، شیمیایی است که اغلب به دلیل احتمال ایجاد وابستگی به مصرف جزء مواد اعتیادآور طبقه‌بندی شده و معمولاً خرید و فروش آن‌ ها ممنوع است. انواع مختلفی از مواد مخدرو اعتیادآور وجود دارند و به همین دلیل، فرد معتاد در طول زمان، برای ارضا و احیای حس نئشگی، معمولا از ماده­ ی مخدر به مخدری قوی‌تر نیاز پیدا می کند. وی افزود:  تغییراتی که بر اثر مصرف مواد مخدردر مغز انسان به وجود می آید ممکن است پایدار وبلند مدت باشد و به ایجاد رفتارهایی زیان بار منجر شود. اعتیاد کاملا شبیه به سایر بیماری های مزمن همچون بیماری قلبی و یا دیابت است. چراکه در هر دوی این بیماری ها فعالیت عادی و سالم یکی از اندام های بدن مختل شده و پیامد های زیان باری به همراه می آورد. باید توجه داشت که این بیماری ها قابل پیشگیری و قابل درمان هستند، ولی چنانچه اقدامی در مورد آنها صورت نگیرد تا پایان عمر ادامه پیدا خواهند کرد.

به گزارش واحد روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری در این سمینار آثار و عواقب استفاده از تک تک مواد مخدر صنعتی مورد بحث قرار گرفت و به مدعوین سمینار درخصوص شناسایی گونه ­های مختلف مواد مخدر و پرهیز از آنها، و همچنین انجام راهکارهای پیشگیرانه در مواجهه با افراد معتاد نیز نکاتی ارائه گردید. در انتها تئاتری با مضمون اعتیاد و درون مایه طنز به نمایش درآمد.

 

(۰) دیدگاه