برگزاری کارگاه آموزش مقاله نویسی ISI

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵
۲۲۳۰ بازدید

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، کارگاه آموزشی نحوه نگارش و پذیرش مقاله ISI به همت واحد کتابخانه مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و با حضور جناب آقای دکتر امیر ماهیان و جمع کثیری از دانشجویان علاقه مند در این زمینه برگزار گردید.

ماهیان گفت: یکی از معیارهای میزان تولید علم در هر کشوری، نگارش مقاله های علمی است. این مقاله ها هراندازه در نشریه های علمی معتبر چاپ شود و هر چقدر کیفیت این آثار بالاتر باشد، می توان به آینده علمی کشور خوش­بین ­تر بود. در کشور ما تولید علم با مقیاس آی اس آی در سطح جهانی قابل توجه است. وی خاطر نشان کرد چند مؤسسه در جهان به نمایه سازی مقالات علمی اشتغال دارند. این مؤسسه‌ها با تعیین استانداردهای مختلف و دنبال کردن این استانداردها در مجلات منتشر کننده مقالات علمی، به نوعی اسباب سنجش فعالیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف علمی یا جغرافیایی را فراهم می‌کنند. یکی از این موسسات که به طور نسبی از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار است، آی‌اس‌آی است که مخفف حروف اول مؤسسه Institute for Scientific Information  است. آی‌اس‌آی امروزه بخشی از مؤسسه " تامسون رویترز" است.ماهیان همچنین به ضرورت ایجاد پایگاه های متعدد اطلاعات علمی کشور اشاره نمود.

به گزارش واحد روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری در این کارگاه دانشجویان با نحوه نگارش مقاله (از صفر تا 100) جهت پذیرش در مجلات ISI، نحوه مکاتبه با مدیر مسئول مجله و یا نشریه، نحوه داوری مقالات، شاخص ضریب تأثیر یا Impact factor، چگونگی شناسایی ایندکس بودن یک مجله در ISI و ... نیز آشنا شدند.

در انتهای کارگاه، جناب آقای دکتر ثقه الاسلامی (معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری) هدایای نفیسی را به رسم یادبود به دکتر ماهیان تقدیم نمودند.

(۰) دیدگاه