سمینار علمی پژوهشی مدیریت کربن و الزامات توسعه برمبنای توافق پاریس

يك شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵
۷۲۱۴ بازدید

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، سمینار علمی پژوهشی "مدیریت کربن و الزامات توسعه برمبنای توافق پاریس" توسط امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی، با همکاری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و با سخنرانی جناب آقای دکتر پیش بین و آقای مهندس محمد صادق یوسف­ زادگان، از فعالان این حوزه، در تاریخ 2 آذر ماه 95 در محل سالن همایش­های مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار گردید.

این همایش با حضور مدیران و کارشناسان ارشد سازمان­ها و دستگاه­های اجرایی و صنایع عمده استان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، در دو بخش آموزش تئوری و کارگاه برگزار گردید. در قسمت آموزش تئوری، مباحثی پیرامون اثر گلخانه ­ای و دلایل افزایش گازهای گلخانه­ ای، پیامدهای حاصل و ارتباط آن با رشد اقتصادی و مصرف انرژی کشور­ها پیش بینی و محاسبه میزان افزایش گازهای گلخانه­ ای مورد بررسی قرار گرفت.

در قسمت دوم سمینار، نرم­افزار شبیه ­سازی C-ROADS که یکی از نرم ­افزارهای معتبر در زمینه پیش­ بینی و بررسی تعهدات کشورهای مختلف در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد است، معرفی گردید و پس از آن شرکت ­کنندگان در قالب 6 گروه، ایالت متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، چین، هند و دیگر کشورهای در حال توسعه، تقسیم­ بندی شده و پس از مطالعه وضع موجود، به پیش­ بینی پارامترهای مختلف پرداختند. من­جمله سال حداکثر انتشار، سال شروع کاهش، درصد کاهش سالیانه و مشارکت در مقابله با تخریب جنگل­ ها و فرآیند جنگل­ کاری. و بدین شکل وضعیت کلی جهان از لحاظ این شاخص ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

(۰) دیدگاه