افتتاح مرکز تحقیقات برق و رباتیک موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری

چهار شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵
۲۷۵۵ بازدید

اولین مرکز تحقیقات علمی پژوهشی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد در حوزه تخصصی برق و رباتیک با هدف تلاش در جهت رفع نیازهای علمی، تحقیقاتی و صنعتی منطقه و کشور، انجام پژوهش های مشترک میان دانشگاه و جامعه (صنعت و سازمان ها)، تلاش در جهت رفع نیازهای پژوهشی داخلی دانشگاه و تلاش در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی دانشجویان ممتاز و مستعد دانشگاه اقبال لاهوری مشهد در سه شاخه تخصصی الکترونیک، رباتیک و نرم افزار در تابستان سال جاری راه اندازی گردیده است.

در حال حاضر 5 تیم دانشجویی از رشته های تخصصی مهندسی برق، مهندسی رباتیک، مهندسی مکانیک و مهندسی نرم افزار در مرکز تحقیقات برق و رباتیک در حال اجرای پروژه های پژوهشی برون دانشگاهی (قرارداد با سازمان ها و صنایع) و پروژه های پژوهشی درون دانشگاهی می باشند.

  • در گروه الکترونیک هم اکنون دو پروژه پژوهشی با عناوین "طراحی شوکر الکتریکی پرتابی" قرارداد شده با صنایع شهید کاوه وزارت دفاع و "طراحی دستگاه هشداردهنده نشتی گاز شهری" قرارداد شده با مدیریت توسعه و پژوهش شهرداری مشهد در حال اجرا است.
  • در گروه رباتیک دو محور اصلی شرکت در مسابقات ملی رباتیک و انجام پروژه های پژوهشی صنعتی مدنظر قرار گرفته است که تاکنون در بخش شرکت در مسابقات اعضاء تیم موفق به کسب مقام سوم مسابقات ملی رباتیک اردبیل در شهریور ماه جاری شدند و در بخش پروژه های پژوهشی در حال ارائه پروپوزال جهت عقد قرارداد پژوهشی با وزارت دفاع هستند.
  • در گروه نرم افزار پروژه پژوهشی درون دانشگاهی "ساخت نرم افزار اپلیکیشن موبایل تحت اندروید" برای اولین بار در سطح دانشگاه های استان خراسان رضوی طراحی و رونمایی گردید. این نرم افزار با دارا بودن قابلیت های ویژه نسبت به نمونه های مشابه خود در برخی از دانشگاه های معتبر استان های دیگر، در سایت بازار و مایکت ارائه شده و دارای مجوز از رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. پروژه دیگر این گروه طراحی سامانه الکترونیکی اقبال سرآمد به سفارش مدیریت محترم دانشجویی دانشگاه اقبال لاهوری است. این سامانه مشتمل بر انتخابات الکترونیکی انجمن های علمی، نظرسنجی از میزان رضایت دانشجویان از خدمات مدیریت دانشجویی و امتیازدهی به فعالیت های کارکنان دانشگاه است. یکی از ویژگی های ممتاز این سامانه دارا بودن نسخه اپلیکیشن اندروید آن برای موبایل ها می باشد.

پل های ارتباطی:

  • آدرس: بلوار پیروزی، بلوار سرافرازان، سرافرازان 11، مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد، ساختمان شماره 1، طبقه سوم، مرکز تحقیقات برق و رباتیک
  • تلفن تماس: 05138210075 داخلی 257 و 216 (گروه الکترونیک و رباتیک) و داخلی 259 (گروه نرم افزار)

آدرس وب سایت: www.rerc.ir

 

(۰) دیدگاه