برگزاری همایش جابز 21

چهار شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵
۳۴۵۱ بازدید

همایش  «جابز 21» (تفاوت های تو و استیو جابز در 21 سالگی) توسط آکادمی نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فردوسی و با همکاری مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری در تاریخ 25 آبان ماه 1395 در سالن همایش مؤسسه اقبال لاهوری برگزار گردید.

مهندس صائبی (کارشناس حوزه کارافرینی و برندینگ) و مهندس مکارم (فناور برتر استان و مدیر عامل اولین شرکت دانش بنیان دانشگاه فردوسی) از سخنرانان کلیدی این همایش بودند.
صائبی هدف از برگزاری همایش را بررسی دقیق مدل ذهنی و رفتارهای استیو جابز و مقایسه خودمان با این فرد نوآور و خلاق طی چند مرحله و با چند مقیاس مختلف دانست. وی خاطر نشان کرد: پس از بدست آوردن این شناخت میتوانیم در هر مرحله مشخص کنیم که دقیقا باید چه کار انجام دهیم تا ما هم در تحصیل و اشتغال خود، یک استیو جابز ایرانی باشیم.

مکارم گفت: خیلی ها می پرسند که چرا جابز !؟ واکنش ها به مرگ او خیره کننده بود. خبر مرگش سریعا در سراسر دنیا پیچید! حتی سیاستمداران نیز به او ادای احترام کردند. این که او رهبری تجاری، یک تکنولوژیست و کسی بود که توانست مردم را وادار کند چیزی را که قبلا دستگاه بی حس و جان بود، دوست داشته باشند. مکارم خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های فردی او که باعث موفقیت چشمگیرش شد، توانایی ((نه)) گفتن بود. وی افزود: در شرکتی همچون اپل هر ساله هزاران ایده مطرح می شود و سخت ترین کار این است که کدام یک از این ایده ها می تواند به محصول تبدیل شود. جابز این قدرت را داشت، قدرت تشخیص ایده های بزرگ. بدون جابز اپل یک شرکت رایانه ای معمولی اما بزرگ است!
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، دراین جلسه در ابتدا کلیپ های انگیزشی پخش شد و سخنرانان به بررسی عوامل موفقیت استیو جابز و همچنین به بیان توضیحاتی درباره ی شخصیت وی پرداختند. در ادامه کتاب هایی در زمینه موفقیت در کسب و کار معرفی شد و به موضوعاتی همچون مدیریت زمان، بررسی زندگی استیو جابز در21 سالگی و شکست هایی که وی با آن ها روبرو شد، بالا بردن ظرفیت ریسک پذیری و آماده بودن در مواجهه با شکست ها و در پایان، داشتن برنامه و هدف برای ادامه زندگی اشاره شد.
 

 

(۰) دیدگاه