دوشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۵

برگزاری جلسه با معاون محترم آموزش متوسطه تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

جلسه ای با حضور دکتر نوعی (رئیس مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری) و مدیران واحدهای مؤسسه و گروه های آموزشی با جناب آقای نیری (معاون محترم آموزش متوسطه تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی) و هیئت همراه، به همت واحد روابط عمومی و اطلاع رسانی مؤسسه اقبال لاهوری برگزار گردید

در ابتدا دکتر نوعی پس از خوش آمدگویی، به اهمیت و نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد در راستای نیل به اهداف جامعه اسلامی پرداخت. وی با اشاره به اینکه هدف اصلی نظام آموزش عالی، برقراری الگوهای اثربخش و کارآمد مدیریت منابع انسانی براساس نظام معیار اسلامی و همچنین ارتقای نقش تعلیم و تربیت رسمی عمومی و خانواده در رشد و تعالی کشور است، بیان نمود که رشد شخصیت و هدفگذاری فرد در دوره های تحصیلی مقاطع دبستان و دبیرستان شکل می گیرد، بنابراین: هر چه تلاش بیشتری در جهت هماهنگ سازی شاخص های تربیتی و پرورشی در نسل دانش آموزان داشته باشیم، می توانیم امید بیشتر و همچنین شاهد نتایج بهتری در ایجاد نسل جوان و کارآمد داشته باشیم.
 
نیری در تأیید صحبتهای رئیس مؤسسه اقبال لاهوری گفت: تربیت انسانی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت ها و وظایف خویش، یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است.آموزش و پرورش مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی، متولی فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحت های تعلیم و تربیت، قوام بخش فرهنگ عمومی و تعالی بخش جامعه اسلامی براساس نظام معیار اسلامی با مشارکت خانواده، نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی است. وی افزود: این نهاد مأموریت دارد با تأکید بر شایستگی های پایه، زمینه دستیابی دانش آموزان در سنین لازم التعلیم طی 12 پایه تحصیلی به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی را به صورت نظام مند، همگانی، عادلانه و الزامی در ساختاری کارآمد و اثربخش فراهم سازد. نیری همچنین خاطر نشان کرد که انجام این مهم، نقش زیر ساختی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خواهد داشت..
در این جلسه هر یک از واحدهای مؤسسه درخصوص فعالیت های واحد خود و پیشرفت های حاصله مطالبی را بیان نمودند و پیشنهاداتی در خصوص نحوه تعاملات و زمینه های همکاری میان آموزش و پرورش و مؤسسه اقبال لاهوری مطرح و کارگروهی برای پیگیری این مهم مشخص گردید. در انتهای برنامه، بازدیدی توسط نمایندگان آموزش و پرورش از امکانات، تجهیزات و دستاوردهای مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری به عمل آمد.

 

(۰) دیدگاه