دیدار با آقای حمید رضا مباشری - جانباز 70 درصد دوران هشت سال دفاع مقدس

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵
۲۵۳۸ بازدید

مراسم دیدار رئیس مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و هیئت همراه با خانواده آقای حمید رضا مباشری - جانباز 70 درصد  دوران هشت سال دفاع مقدس که در عملیات آزاد سازی منطقه فاو در ولفجر 8 دچار حمله شیمیایی رژیم بعث عراق شدند.

 

آقای مباشری از سن 16 سالگی وارد جبهه جنگ و بخش آموزش های مربوطه شدند و پس از آن به خط مقدم منتقل شدند. ایشان در عملیات های مختلفی در مقابل عراقی ها جنگیدند و سرانجام به درجه جانبازی نائل گردیدند. ایشان در حال حاضر داری همسر و 3 فرزند (2 پسر و یک دختر) دارای تحصیلات عالی هستند.

عملیات والفجر 8 که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود، در 20 بهمن 1364 آغاز شد، و درواقع عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود در آوردند.
اصل این عملیات بر غافلگیری عراقی‌ها استوار بود چراکه آنها تصور می‌کردند ایرانی‌ها توانایی پیاده‌سازی نیرو را در حجم وسیع در شبه جزیره فاو ندارند.این عملیات در رده‌های بالای ارتش و وزارت دفاع ایران طراحی شد. طراحی عملیات توسط افسران حرفه‌ای بود و در اجرا و در میدان نبرد فرماندهی به صورتی مشترک با فرماندهان سپاه و ارتش انجام گرفت.

(۰) دیدگاه