بازدید از دستاوردها و امکانات هنرستان فنی و حرفه ای سید جمال الدین اسدآبادی

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
۴۹۹۹ بازدید

بازدیدی از دستاوردها و امکانات هنرستان فنی و حرفه ای سید جمال الدین اسدآبادی به همت واحد روابط عمومی و اطلاع رسانی و با همکاری مرکز ارتباط با صنعت مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و به همراهی و حضور اعضای هیأت علمی گروه های آموزشی مؤسسه اقبال لاهوری در 8 اسفند ماه 1395 برگزار گردید.

در این بازدید که با جلسه ای پیرامون معرفی کامل و بیان تاریخچه هنرستان سید جمال الدین اسدآبادی و با حضور مدیر و رئیس هنرستان و اعضای هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری آغاز گردید، راهکارهای ایجاد همکاری و تعامل میان دو طرف مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

جناب آقای مهندس بروجردی (مدیر محترم هنرستان سید جمال الدین اسدآبادی) گفت: هر کار بکنیم دیگر نمی­توانیم در مشهد، هنرستانی مانند سید جمال الدین اسدآبادی که قدیمی­ترین مدرسه صنعتی مشهد پس از هنرستان شهید بهشتی است، بسازیم. مدرسه­ای که بیش از نیم قرن، خطر و خاطره به خود دیده است و اکنون با حوضچه زیبا، درختان سر به فلک کشیده و حال و هوای خوشش، دارالفنون شهر در محله مقدم محسوب می شود.

زمین سه هکتاری این مدرسه، در حال حاضر 21 کارگاه را بر شانه خود نگه داشته است؛ سالن­هایی که حدود هزار دانش­آموز را در هشت رشته درسی: الکتروتکنیک (رشته برق)، ماشین ابزار (ساخت و تولید)، مکانیک خودرو، صنایع فلز، ساختمان، نقشه کشی معماری، صنایع چوب و مبلمان و متالوژی (ریخته­ گری) در کارگاه­ها، کلاس­ها و فضاهای آموزشی متنوع در دل خود جای داده است. نمازخانه، سایت رایانه، واحد سمعی بصری و کتابخانه، دیگر امکانات آموزشی این مجموعه است. حیاط اصلی این مجموعه، زمین ها و سالن های گوناگون ورزشی را در خود جای داده است؛ سالن ها با سه حیاط فرعی از یکدیگر جدا می شوند.در هرکدام از این حیاط ها، آلاچیق هایی برای هم نشینی و استراحت دانش آموزان فراهم آمده است. این مدرسه پیش از انقلاب، نامش رضاشاه بود، ولی انقلاب که آمد، نام مدرسه به نام یک مبارز آزاده؛ "سید جمال الدین اسد آبادی" تغییر یافت. و اینطور شد که صنعت و آیین به هم گره خوردند تا چرخ صنعت مملکت به دست بچه های مؤمن انقلاب بگردد.

 

 

(۰) دیدگاه