اختتامیه دومین ورکشاپ بین المللی معماری و سینما بین ایران و فرانسه ( در روستای تاریخی اصفهک طبس و مشهد)

پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱۸۵۶ بازدید

اختتامیه دومین ورکشاپ بین المللی معماری و سینما بین ایران و فرانسه ( در روستای تاریخی اصفهک طبس و مشهد) با موضوع معماری و طبیعت از قاب دوربین در اردیبهشت ماه 1396 در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار گردید.

با استناد به تفاهم نامه ی مشترک میان گروه معماری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد در ایران و دانشکده معماری دانشگاه اکول لاویلته پاریس در فرانسه در سال 1393، دومین ورکشاپ بین المللی معماری و سینما،با هدف شناخت و بررسی معماری و شهرسازی خراسان از نگاه دانشجویان معماری ایرانی و فرانسوی، از منظر ارتباط مردم و محیط در بافت روستایی برگزار گردید. در انتهای این ورکشاپ گروه های دانشجویان نگاه خود را از ارتباط بی واسطه با معماری و شهرسازی خراسان و مردم آن، از قاب دوربین خود به روی پرده ی سینما به نمایش گذاشتند.

ورکشاپ اول که در اردیبهشت 95 در یزد برگزار گردید، با هدف شناخت معماری و شهرسازی یزد از نگاه گروه های شامل دانشجویان ایرانی و فرنسوی انجام شد که در قالب فیلم های کوتاه در روزهای پایانی ارائه گردید. دانشجویان در ابتدا با حرکت در بافت تاریخی یزد به شناخت معماری و شهرسازی یزد پرداخته و در ادامه زیرنظر اساتید متخصص در حوزه معماری-عکاسی و فیلم برداری و روانشناسی ایده های خود را در قالب عکس و فیلم شکل داده و به تهیه آن پرداختند که در نهایت تمامی فیلم ها در دانشگاه هنر یزد ارائه شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

(۰) دیدگاه