برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم واستاد

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱۷۱۰ بازدید

مراسمی به منظور گرامیداشت هفته معلم و  استاد ، با سخنرانی دکتر محمد علی انصاری همراه با تجلیل از اساتید نمونه مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری،درتاریخ شنبه16/2/96 ساعت 20 در سالن اجتماعات مؤسسه برگزار گردید.

 

در ابتدای این مراسم جناب آقای دکتر نوعی (رئیس موسسه) ضمن عرض خیر مقدم، به توصیف مقام معلم و نقش حیات بخش آن در تربیت نسل آینده پرداختند. در ادامه جناب حاج آقای گلستانی (معاون فرهنگی مؤسسه) به ایراد سخنرانی پرداختند و فرمودند: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است. معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، هر معلم باید با هنر معلمی آشنا باشد؛ یعنی بداند چگونه از معلومات خود بهره بگیرد و به عبارت دیگر، با چه زبانی با شاگردان خود سخن بگوید، چه شیوه هایی را در ارتباط با شاگردان در نظر بگیرد و چگونه با شاگردان ارتباط برقرار سازد. ایشان در ادامه از حضرت استاد دکتر محمد علی انصاری دعوت به سخنرانی نمودند.

استاد محمدعلی انصاری، مفسر فرزانه قرآن کریم و شارح نوپرداز نهج البلاغه می باشند. از آثار مکتوب ایشان تاکنون ( 1385 ﻫ . ش ) دوازده عنوان در زمینه های تفسیر قرآن کریم ، شرح نهج البلاغه ، متون ادب پارسی، مدیریت و مجموعه مقالات منتشر شده است.

در انتهای برنامه جناب آقای دکتر قائم مقامی (رئیس هیأت مؤسس) نیز در تجلیل از مقام  ومنزلت استادان و مدرسان،  به رویکردهای آموزش عالی در عصر کنونی اشاره کرد* توجه و توانمند سازی نیروی انسانی * توسعه فضاهای کالبدی * تمرکز بر روی رشته های مورد نیاز بازار کار* افزایش ضریب نفوذ فناوری در سازمان* گسترش آموزش مجازی * تقویت مرکز امنیت اطلاعات،کار افرینی، مشاوره و آموزش های مهارتی را مهمترین اولویت های مؤسسه بیان نمود.

(۰) دیدگاه