سومین ورکشاپ بین المللی معماری و سینما بین ایران و فرانسه

يك شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
۴۷۰۴ بازدید

سومین ورکشاپ بین المللی معماری و سینما بین ایران و فرانسه
 ( در روستای تاریخی اصفهک طبس )
معماری و طبیعت از قاب دوربین

با استناد به تفاهم نامه ی مشترک بین موسسه اموزش عالی اقبال لاهوری مشهد و اکول لاویلته معماری پاریس فرانسه در سال 1393، سومین ورکشاپ بین المللی معماری و سینما، این بار با هدف شناخت و بررسی معماری و شهرسازی از نگاه دانشجویان معماری ایرانی و فرانسوی از منظر ارتباط مردم و محیط در بافت روستایی را برگزار می کنیم. در این ورکشاپ دانشجویان در ابتدا با حرکت در بافت تاریخی این روستا به شناخت معماری و ویژگی های محیطی پرداخته و در ادامه زیرنظر اساتید متخصص در حوزه معماری-عکاسی و فیلم برداری و روانشناسی ایده های خود را در قالب عکس و فیلم شکل داده و به تهیه آن می پردازند که در نهایت تمامی فیلم ها در دانشگاه اقبال لاهوری مشهد ارائه شده و مورد نقد و بررسی قرارخواهدگرفت.
اولین ورکشاپ
ورکشاپ اول که در اردیبهشت 95 در یزد برگزار گردید، با هدف شناخت معماری و شهرسازی یزد از نگاه گروه های شامل دانشجویان ایرانی و فرانسوی انجام شد که در قالب فیلم های کوتاه در روزهای پایانی ارائه شد. دانشجویان در ابتدا با حرکت در بافت تاریخی یزد به شناخت معماری و شهرسازی یزد پرداخته و در ادامه زیرنظر اساتید متخصص در حوزه معماری-عکاسی و فیلم برداری و روانشناسی ایده های خود را در قالب عکس و فیلم شکل داده و به تهیه آن پرداختند که در نهایت تمامی فیلم ها در دانشگاه هنر یزد ارائه شده و مورد نقد و بررسی قرارگرفت.
 دومین ورکشاپ
ورکشاپ دوم در اردیبهشت 96 در روستای تاریخی اصفهک و روستاهای اطراف با هدف شناخت معماری بومی، شهرسازی و روند سفراز نگاه دوربین برگزار گردید. گروه های محقق شامل دانشجویان ایرانی و فرانسوی تشکیل شده که نتیجه آن در قالب فیلم های کوتاه در روزهای پایانی ارائه شد. دانشجویان در ابتدا با حرکت در بافت تاریخی این روستا به شناخت معماری و ویژگی های محیطی پرداخته و در ادامه زیرنظر اساتید متخصص در حوزه معماری-عکاسی و فیلم برداری و روانشناسی ایده های خود را در قالب عکس و فیلم شکل داده و به تهیه آن پرداختند که در نهایت تمامی فیلم ها در دانشگاه اقبال لاهوری مشهد ارائه شده و مورد نقد و بررسی قرارگرفت.

درباره ی دانشگاه :
Ecole Nationale Supérieure d'Architecture de Paris-La Villette
مدرسه ملی معماری پاریس لاویلت (ENSAPLV) از جمله شش مدرسه ی معماری در پاریس و 20 مدرسه ی ملی معماری در فرانسه بوده که جزو مدارس درجه یک معماری در رده بندی دانشگاه های معماری سراسر دنیا بوده که دارای تحصیلات عالیه معماری و طراحی شهری است.
http://www.paris-lavillette.archi.fr /index.php?page=presentation

اساتید دوره:


Valérie JOUVE
http://www.valeriejouve.com/
محقق و عضو هیئت علمی اکول معماری لاویلته پاریس فرانسه (عکاس و فیلمساز  معروف فرانسوی)

Hugues REIP
http://www.huguesreip.com
محقق و عضو هیئت علمی اکول معماری لاویلته پاریس فرانسه (عکاس و هنرمند معروف فرانسوی)

Mina SAIDI
محقق و عضو هیئت علمی اکول معماری لاویلته پاریس فرانسه

Ali afshar
محقق و عضو هیئت علمی دانشگاه معماری لاقبال لاهوری مشهد

Maryam khazayee
محقق و عضو هیئت علمی دانشگاه معماری اقبال لاهوری مشهد

 

 

زمان و شرایط ثبت نام
* ثبت نام از تاریخ1397/01/20 الی 1397/01/28 (ارسال اطلاعات و مشخصات فردی و تحصیلی به شماره 09033866428)
* دانشجو یا فارغ التحصیل فوق لیسانس یا دانشجوی سال آخر لیسانس معماری
* مهارت در صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی
* دارا بودن دوربین عکاسی یا فیلم برداری حرفه ای یا نیمه حرفه ای(مهارت در حرفه عکاسی)
هزینه ی ثبت نام
هزینه ثبت نام  برای دانشجویان دانشگاه اقبال لاهوری(750.000 تومان برای هر نفر)
هزینه ثبت نام  برای دانشجویان سایر دانشگاه ها (800.000 تومان برای هر نفر)


خدمات ورکشاپ
شامل: هفت شب اقامت در خانه های مرمت شده توسط فرامرز پارسی در روستای اصفهک با صبحانه نهار و شام ،هزینه رفت و برگشت با قطاردرجه 1 (مابقی هزینه های شامل هزینه های گشت شهری و.... به عهده دانشجو می باشد)

(۰) دیدگاه