برگزاری ورکشاپ دانشجویان کارشناسی ارشد گروه معماری با همکاری شرکت آلومینیوم شیشه تهران

برگزاری ورکشاپ دانشجویان کارشناسی ارشد گروه معماری با همکاری شرکت آلومینیوم شیشه تهران
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
۵۲۱۱ بازدید

گروه معماری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد و واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت گروه آلومینیوم شیشه تهران با بهره گیری از جدیدترین نرم افزارهای موجود همواره سعی در ارتقاء علم مهندسی در فضای آکادمیک و حرفه ای داشته،  و تلاش نموده است تا پیوند مناسبی بین “صنعت و حرفه” و “دانشگاه” برقرار کند.
 در این راستا در تاریخ 26 اردیبهشت ماه نود و هفت، ورکشاپی برای دانشجویان کارشناسی ارشد گروه معماری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد با همکاری شرکت آلومینیوم شیشه تهران و با موضوع ساخت گنبد ژئودزیک برگزار گردید.
 این ورکشاپ در جهت تحقق بخشیدن به اهداف درس سازه های نو مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری و با ارائه آقای دکتر مشکات رضوی و آقای دکتر مادرشاهی برگزار شده است.
آشنایی با مبانی سازه های فضاکار و انواع سیستم های طراحی و اجرای آن ها یکی از موضوعات مطرح شده در این درس بوده است. از هدف های اصلی برگزاری این ورکشاپ آشنایی دانشجویان با روند ایده پردازی و طراحی یک گنبد با سیستم سازه فضاکار، انتخاب مصالح مناسب و چگونگی بکارگیری نرم افزارهای نوین در جهت ساخت و اجرای صحیح این گنبد می باشد.
با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با پروسه صفر تا صد ساخت گنبد، ابتدا به بررسی الگوریتم طراحی و ساخت این سازه فضاکار در محیط نرم افزار گرسهاپر پرداخته شد و بعد از آن دانشجویان با کمک نقشه های ساخت استخراج شده از این نرم افزار و با راهنمایی برگزارکنندگان این ورکشاپ به ساخت و برپایی این سازه پرداختند.