دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
۵۱۶۰ بازدید

برگزاری ورکشاپ دانشجویان کارشناسی ارشد گروه معماری با همکاری شرکت آلومینیوم شیشه تهران

گروه معماری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد و واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت گروه آلومینیوم شیشه تهران با بهره گیری از جدیدترین نرم افزارهای موجود همواره سعی در ارتقاء علم مهندسی در فضای آکادمیک و حرفه ای داشته،  و تلاش نموده است تا پیوند مناسبی بین “صنعت و حرفه” و “دانشگاه” برقرار کند.
 در این راستا در تاریخ 26 اردیبهشت ماه نود و هفت، ورکشاپی برای دانشجویان کارشناسی ارشد گروه معماری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد با همکاری شرکت آلومینیوم شیشه تهران و با موضوع ساخت گنبد ژئودزیک برگزار گردید.
 این ورکشاپ در جهت تحقق بخشیدن به اهداف درس سازه های نو مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری و با ارائه آقای دکتر مشکات رضوی و آقای دکتر مادرشاهی برگزار شده است.
آشنایی با مبانی سازه های فضاکار و انواع سیستم های طراحی و اجرای آن ها یکی از موضوعات مطرح شده در این درس بوده است. از هدف های اصلی برگزاری این ورکشاپ آشنایی دانشجویان با روند ایده پردازی و طراحی یک گنبد با سیستم سازه فضاکار، انتخاب مصالح مناسب و چگونگی بکارگیری نرم افزارهای نوین در جهت ساخت و اجرای صحیح این گنبد می باشد.
با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با پروسه صفر تا صد ساخت گنبد، ابتدا به بررسی الگوریتم طراحی و ساخت این سازه فضاکار در محیط نرم افزار گرسهاپر پرداخته شد و بعد از آن دانشجویان با کمک نقشه های ساخت استخراج شده از این نرم افزار و با راهنمایی برگزارکنندگان این ورکشاپ به ساخت و برپایی این سازه پرداختند.