چهار شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷

برگزاری چهارمین نشست از سلسله نشست های اندیشه ایرانشهری

دبیرخانه اندیشه و تمدن ایران شهری (زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی) برای تبیین مبانی و مفاهیم مقوم خرد و آداب ایرانشهری ( اندیشه ایرانشهری) و گفتگو در باره پیوندگاه های جغرافیایی و تاریخی آن و اندیشیدن در باره راه های از زیر خاکستر به درآوردن آن آتش تابان، نشست هایی تخصصی را برنامه ریزی و ابتدا در تهران و سپس در شهرهای گوناگون ایران اجرا کرده است. در ادامه آن برنامه ها، رشته ای از این نشست ها از تابستان سال 1396 در مشهد، به مدیریت  موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، به ترتیب زیر برگزار می شود.
نشست اول، در تاریخ چهارشنبه 21 تیرماه  96 با هدف "ورود به موضوع و فراهم کردن زمینه گفتگو در نشست ها" با موضوع محوری "پرسش و آموختن از خرد ایرانشهری" با
سخنرانی دکتر سیدجوادطباطبایی همراه با گفتگوی دکتر محمدحسین پاپلی یزدی، برگزار گردید

نشست دوم نیز در تاریخ  18 مردادماه 96 با موضوع "شهر ، ارتباطات و هویت؛ بازگشت به کدام هویت؟" با سخنرانی جناب آقای "دکتر هادی خانیکی" برگزار شد

سومین جلسه از این سلسله نشستها در تاریخ پنجشنبه 4 مرداد 1397 وبا موضوع “نظام اخلاق اجتماعی ایرانشهری: جوانمردی” با سخنرانی جناب آقای دکتر نصرالله پورجوادی برگزار  شد.
اکنون چهارمین جلسه از این سلسله نشستها در تاریخ چهارشنبه 18 مهرماه 1397 وبا موضوع “اندیشه ایران شهری و هویت ملی (ارزیابی فرصتها و چالش های نظری)” با سخنرانی جناب آقای دکتر “احمد بستانی” برگزار  خواهد شد.  
-شرکت در نشستهای تخصصی گفتگو درباره اندیشه ایرانشهری، "رایگان" میباشد.
-این نشست از ساعت 17 لغایت 19:30 در محل سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری (واقع در مشهد- بلوار سرافرازان-سرافرازان 9) برگزار خواهد شد.
-برنامه اجرایی نشست های فوق به این ترتیب است:
       - گزارش دبیر و افتتاحیه: 5 دقیقه
       - سخنرانی اصلی: حدود 70 دقیقه
       - پرسش و پاسخ کتبی و شفاهی حاضران: حدود 45 دقیقه

 

 

 

(۲) دیدگاه
  • malihe     سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۴۲
    سلام
    کار بسیار باارزشی هست در مورد تاریخ کشور صحبت کردن خوشحالم در این کنفرانس شرکت میکنم.
    ممنونم
  • حسین زنگنه     پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ۲۳:۵۹
    حرکت ارزشمندی را اغاز نموده اید.خدا ناصرتان. برایتان ارزوی موفقیت دارم.زنگنه
  • (خوانا نیست، تصویر دیگری نمایش داده شود)
    250