برگزاری نشست شعر میهمان

پنج شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
۲۳۸۸ بازدید

اولین محفل شعر کانون دانشجویی شعر و ادب موسسه اقبال لاهوری در تاریخ98/2/15  توسط واحد فرهنگی موسسه اقبال با همکاری کانون دانشجویی شعر و ادب برگزار شد.

این برنامه با حضور شاعر برجسته،استاد محمد کاظم کاظمی و خانم رجایی مسئول بخش شعر حوزه هنری خراسان رضوی  و اعضای کانون شعر و ادب موسسه و دانشجویان علاقه مند و توانمند در حوزه شعر و داستان در محل سالن جلسات تشکیل شد.

محمد کاظم کاظمی،عضو گروه علمی برون‌مرزی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در ابتدای این نشست اظهار داشت: این موسسه آموزش عالی به اسم «اقبال لاهوری» نام‌گذاری شده است کسی که معمار تفکر نوین در شعر فارسی  است و در عرصه شعر و ادب، طرحی نو درانداخت.

وی افزود: اقبال لاهوری علاوه بر ادبیات با سیاست، فلسفه و... نیز آشنا بود و در روزگاری که اشعار بسیاری از شاعران در مدح پادشاهان بود و یا مضامین تغزلی و عرفانی داشت، با نگاه جدیدی به این جهان پر آشوب می‌نگریست.

کاظمی ضمن تشکر از برگزاری این نشست در میان دانشجویان علاقه‌مند به شعر و ادبیات، گفت: خوشحالم که برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی از فضای داخلی مجموعه و حتی شهر مشهد فراتر رفته است و نشست‌های شعر مهمان تاکنون در شهرستان‌ها و روستاهای مختلفی در سطح استان برپا شده است که زمینه‌ساز تعامل پویا میان هنرمندان می‌شود.

یازدهمین نشست شعر مهمان با شعرخوانی جمعی از دانشجویان از جمله فاطمه منیری‌نژاد، ملیحه اخروی، زهرا قاسمی، ایمان صبور، عرفان یاوری، رامین معاون‌غفوری و... دنبال شد و آثار آنان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

(۰) دیدگاه