درباره گروه هنر

پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
۸۱۵ بازدید

      

 

 

هما‌نطور که به مسائل بی‌نهایت پیچیده و چند وجهی سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی در سطح جهانی می پردازیم، طراحی به عنوان یک روند حل مشکل به طور فزاینده‌ای مرتبط به آن خواهد بود. کشورها ،مناطق و شهر‌ها برای یافتن راه حلی برای مشکلاتی که سخت به نظر می‌رسند به طراحی روی آورده‌اند، مشکلاتی که به واسطه ارتباط فزاینده‌ی اجتماعی، تکنولوژی و فرهنگ تشدید شده‌اند. همواره طراحی نقشی کلیدی در شکل دادن به جنبه‌های فیزیکی که جامعه را می‌سازند ایفا کرده‌است، اما با شدت گرفتن پدیده‌ی جهانی شدن، جامعه به راه‌های جدیدی برای ایفای این نقش نیاز دارد. فارغ التحصیلان این رشته  می‌توانند با ایفای عملکرد‌ی عمیق‌تر و بنیادی‌تر از طریق تغییر شکل دادن الگوهای فعلی که طرز تفکر ساختارهای بنیادی زندگی ما را جهت می‌دهند، حکمرانی کند.

براساس نظام نامه ی حرفه ای طراحان گرافیک ایران طراحی گرافیک عبارت است از ارائه راه حل مناسب بصری برای تسهیل در ارتباطات مورد نیاز جامعه است.در واقع طراحی گرافیک پروسه نظام مند خلق سودمند است.

تعهد طراح در قبال جامعه:

طراحی گرافیک یکی از مشاغل و فعالیت های حرفه ای بسیار گسترده و مفید اجتماعی است.کار طراحان گرافیک علاوه بر سودمندی آن برای سفارش دهندگان و کارفرمایان بعلت تسهیل در امر ارتباط بصری و نیز شکل دهی و هویت بخشی به محیط و فضای بصری جامعه دارای شان و ارزش خاصی است.

(۰) دیدگاه