آینده شغلی فارغ التحصیلان کامپیوتر

پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
۱۹۴۰ بازدید
"با توجه به نقش مهم و کلیدی رشته مهندسی کامپیوتر در کلیه رشته ها اعم از: فنی ومهندسی، پزشکی ، پیراپزشکی، علوم انسانی و هنر، دانش آموختگان این رشته می توانند درحوزه های متفاوتی وارد بازار کار شوند. باتوجه  به حداقل بودن سرمایه اولیه این رشته که تنها می تواند یک کامپیوترباشد، فارغ التحصیلان این رشته نیز می توانند در زمینه های مختلف از قبیل طراحی وب سایت، App های نرم افزاری، طراحی و پیاده سازی نرم افزارها مشغول به کار شوند. علاوه براین، زمینه های شغلی دیگری در این رشته از قبیل فعالیت در حوزه امنیت اطلاعات، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و شبکه های کامپیوتری فراهم می باشد. 
از دیگر نکات مهم برای دانش آموختگان رشته مهندسی کامپیوتر افزایش بهره برداری از فناوری های نوین و IT‌ در سازمان ها است  که از جمله آن می توان به دولت الکترونیک اشاره کرد. فضای پسا کرونا و استفاده بیشتر مردم از خدمات فناوری اطلاعات نیز فرصتی برای مهندسین کامپیوتر بوجود آورده است.
برای ادامه  تحصیل در این رشته پس از کاردانی و کارشناسی، مقطع کارشناسی ارشد- گرایش شبکه های کامپیوتری در گروه کامپیوتر موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری از سال 1395 به عنوان اولین موسسه آموزش عالی در مشهد ارائه می گردد. همین طور به گرایش های دیگر این رشته از قبیل هوش مصنوعی، نرم افزار، مدیریت فناوری، رایانش امن و تجارت الکترونیک اشاره کرد."
در پایان با راه اندازی مرکز نوآوری در موسسه و دعوت از دانش آموختگان گروه برای تشکیل تیم های استارت آپی و بهره مندی از مزایای پارک علم و فناوری از قبیل معافیت مالیاتی و وام هامختلف،  زمینه مناسبی برای شروع فعالیت حرفه ای دانش آموختگان به همراه پروژه های اجرایی گروه کامپیوتر فراهم شده است.
(۰) دیدگاه