پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸

برگزاری همایش تئوری انتخاب

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، همایش تئوری انتخاب؛ روانشناسی امید (گذری بر کتاب ارزشمند تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر) توسط کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی در سالن همایش موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار شد.

این همایش پنجشنبه 7 آذر ساعت 12 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط دانشجوی روشندل آقای مجتبی میش مست و با استقبال خوب دانشجویان، اساتید و سایر میهمانانی که خارج از موسسه شرکت نموده بودند، آغاز شد. نخست مجری محترم برنامه در رابطه با اهمیت کتاب و کتابخوانی صحبت نمود و به معرفی کوتاهی از کتاب تئوری انتخاب و سوابق کاری استاد علیان پرداخت. 

در ادامه همایش استاد و جهانگرد گرامی جناب آقای محمد علیان؛ مربی و مدرس موسسه بین المللی ویلیام گلسر و مدیرعامل باشگاه کوهنوردی آزادگان، شرح کاملی از مبحث تئوری انتخاب ارائه نمود که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. ایشان با اشاره به اینکه تئوری انتخاب در تمام مراحل زندگی مطرح است گفت: تئوری انتخاب به زبان ساده معتقد است که انسان ها رفتارهای خودشان را انتخاب می کنند و دلیل اصلی انتخاب هر رفتار ارضای یک یا چند نیاز ژنتیکی و ذاتی است. البته ممکن است گاهی ما به انتخاب رفتارهای موثر یا ناموثر (مثل افسردگی) دست بزنیم. اما درهرصورت ما رفتارهای خودمان را انتخاب می کنیم و در نتیجه مسئول انتخاب های خودمان هستیم. ما برآیند نیروها و عوامل بیرونی نیستیم، ما قربانی گذشته و بازیچه لایه های زیرین مغز و هورمونها نیستیم، ما رفتار خود را انتخاب می کنیم و تاکنون نیز چنین کرده ایم.

در انتهای سخنرانی استاد علیان از مباحث مطرح شده چند سوال از حاضرین پرسیدند که به افرادی که پاسخ صحیح داده بودند به رسم یادبود هدیه ای تعلق گرفت. این همایش با اهدای لوح تقدیر به استاد علیان، توسط ریاست محترم موسسه جناب آقای دکتر میرزایی در ساعت 14 به پایان رسید.

(۰) دیدگاه