جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

چاپ و انتشار عکس استاد علایی؛ عضو هیات علمی موسسه اقبال لاهوری در مجله معتبر دایت زن آلمان

عکسى از  مجموعه عکس های استاد کیارنگ علایى مدیر گروه محترم  عکاسى موسسه اقبال لاهورى از طبیعت زیبای گیلان در مجله معتبر زایت ویسن آلمان منتشر شد.

لازم به ذکر است، این مجله  با شمارگان یکصد و پنجاه هزار نسخه یکى از انتشارات روزنامه دایت زن کشور آلمان است که به کیفیت بالا در فتوژورنالیسم معروف است. این عکس از مجموعه بلند مدت استاد  علایى درباره  گیلان انتخاب شده و در کمال سادگى و ایجاز اتومبیل پیکانى را نشان مى دهد که در فضاى سبز گیلان به همان رنگ درآمده.  استاد علایى به مدت هشت سال گیلان را عکاسى و نمایشگاه حاصل را در کشورهاى فرانسه، آلمان و فنلاند برگزار کرد. مایکل کنا عکاس معروف انگلیسى درباره این مجموعه عکس استاد علایى گفته است: "بی تردید کیارنگ به خوبی توانسته است  با محیط و اجتماع گیلان ارتباطی نزدیک برقرار کند که بدون شک اگر چنین نبود وی هرگز قادر به ثبت مشاهداتی صمیمی و پر احساس نبود، زیرا اعتماد متقابل لازمه ی آشکار چنین کاری در این اندازه و کیفیت است. به عنوان بیننده ای که از دور فقط نظاره گر عکس هاست می توانیم دنیایی متفاوت از آنچه خود ساخته ایم را تجربه کنیم. عکس های کیارنگ امکانی است تا بیش از پیش به جایگاه خود در جهان هستی بیندیشیم و خود بر آنچه مشاهده می کنیم تاثیر گذاریم و یا در آن دخل و تصرف کنیم. این عکس ها تلنگری است که بیننده را به عنوان یک فرد و عضوی از جامعه ای بزرگ با این پرسش مواجه می کند: آیا توانسته ایم در کنار تعاملات و  مناسبات اجتماعی به بهترین شکل زندگی خود را بسازیم؟ آثار کیارنگ و پرسش های اساسی که این عکس ها در باب زندگی مطرح می کنند، قابل تامل اند این عکس توسط خانم لیزا مورگنسترن ادیتور این نشریه برای انتشار در صفحه صد و دو شماره ماه مى این مجله انتخاب و خریدارى شده و مجله  مورخ 5  ماه می  در اروپا منتشر و توزیع شد.
 همکاران؛ مدیران و   دانشجویان استاد علایی در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری  ضمن تبریک  این موفقیت افتخار امیز   آرزوی توفیقات روز افزون را  برای ایشان از درگاه الهی مسئلت دارند.

 

(۰) دیدگاه