اطلاعیه اعلام نتایج اولیه و نحوه ی انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 1401

چهار شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
۹۴۷ بازدید

 

اطلاعیه اعلام نتایج اولیه و نحوه ی انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 1401
ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ‌الحسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری ها، به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1401 می‌رساند که نتیجه اولیه آزمون هم اکنون به صورت کارنامه تهیه و بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را در درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مشاهده نمایند.
 

لینک اعلام نتایج

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره 2) به تفکیک ارائه شده است.

 

رشته مورد پذیرش از طریق انتخاب رشته آزمون سراسری:

 

    کارشناسی پیوسته

رشته‌های تحصیلی

کد رشته محل

نحوه پذیرش

روانشناسی

 

با آزمون سراسری

تبصره 1: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1401 ثبت­ نام نموده و غایب جلسه آزمون (در روزهای چهارشنبه 8 تیرماه تا شنبه 11 تیرماه) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته­ های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

تبصره 2: داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه 1401/05/12 منتشر می‌شود از روز سه­ شنبه 1401/05/18 تا روز یکشنبه 1401/05/23 نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

تبصره 3: در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها نماید، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی (رشته‌های با آزمون) در این آزمون شده‌اند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و انجام انتخاب رشته به نکات ذیل توجه نمایند:

1- مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و بخش پیوست­ها (شامل شرایط و مقررات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)، هر یک از گروه‌های آزمایشی که به تفکیک از روز جمعه مورخ 1401/05/14 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار خواهد گرفت.

2- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1401 حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، توضیحاتی دربارة نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های فوق‌ می‌باشند و همچنین نحوه مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و نحوة تکمیل نمودن فرم انتخاب رشته می‌باشد.

3- به داوطلبان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 (اعم از رشته‌های با آزمون برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و همچنین رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی، بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی بدون توجه به مجاز بودن) از تاریخ اعلام نتیجه اولیه فرصت داده شده است که ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوط، توضیحات مندرج در بخش پیوست­ها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته (این دفترچه و دستورالعمل از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت می‌باشد) اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردیده) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند. پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی از عصر روز دوشنبه مورخ 1401/05/17 لغایت روز شنبه مورخ 1401/05/22 براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی اقدام نمایند.
 پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود. داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش نمایند.
تبصره 5: داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام علاقمندی ننموده‌اند در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقمندی به هر یک از این دوره‌ها هر کدام به صورت جداگانه به مبلغ 200/000 (دویست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دوره‌ها اقدام نمایند.
تبصره 7: سامانه انتخاب رشته مجازی این سازمان به منظور راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 (برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) از تاریخ 1401/05/13 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
5- پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه­ها و مؤسسات پذیرنده در سال 1401 برای داوطلبان شاخه نظری با ملاک معدل کتبی نهایی دیپلم و داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم انجام می‌شود که داوطلب می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی و بدون توجه به مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

(۰) دیدگاه