شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای انتخاب رشته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1401

پیرو اطلاعیه مورخ 1401/5/11، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می گیرد، می‌رساند ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در این رشته‌ها از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از روز سه­ شنبه مورخ 1401/05/18 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 1401/05/23 پایان می‌پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل های مربوط به پذیرش فوق همزمان با شروع ثبت نام در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در روزهای فوق به در اطلاع‌رسانی فوق مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 150 کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

تذکرمهم: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون بوده اند نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند. این متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 و مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد 150 کدرشته محل از رشته های پذیرش باسوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند، اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمایند. لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی(بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته نماید، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون وی باطل خواهد شد.

مشاهده راهنمای انتخاب رشته